Pagina's

vrijdag 8 juni 2012

Cleaning up the mess #1

Soms is het tijd
Voor een grondige schoonmaak
Van binnen en van buiten
Een schone lei....

Dit klinkt wel heel erg drastisch
Maar opruimen wil nog wel eens helpen
Om weer ruimte in je hoofd te krijgen
(en in je hart)
Het geeft je het gevoel van een frisse start
Ook al begint er niet daadwerkelijk iets nieuws....

Dus begon ik 
Mijn boekenkast te sorteren
En vooral boeken weg doen
Is iets wat ik altijd een zeer pijnlijk proces vind
Maar nu toch echt nodig was


Ook raapte ik me bij elkaar
Gooide de indeling van mijn hobby-kamer om
Nu kan ik lekker naar buiten kijken tijdens het computeren
En is er plek voor die nieuwe kast die ik op het oog heb

En toen kwam het pijnlijke stukje
Dat stukje dat je al heel erg lang ontwijkt
Dat stukje waar je liever nooit aan zou beginnen....

Mijn studie-spullen
Nu alweer bijna twee jaar geleden
Dat ik noodgedwongen moest stoppen
Met mijn opleiding Kunstzinnige Therapie

Er stonden nog steeds mappen vol kunstzinnig werk
Planken vol boeken
En overal 'slingerde' materiaal
Goed spul, dat niet langer gebruikt wordt

Nu dan toch maar een oproep op facebook gezet
Naar al mijn ex-medestudenten
Met de vraag wie ik blij kan maken
Met materialen en boeken
(en er wordt gelukkig massaal op gereageerd, dus nu weet ik dat alles een goede plek gaat krijgen)

En toen al die mappen doorzocht
Al die tekeningen en schilderingen
Voorstudies en tentamen-werk
Weg ermee.......


De stapel papier op deze foto
Lijkt niet zo dik
Maar dat was hij wel
Er lag een half bos op mijn vloer...
Een kunstzinnig bos..dat wel...

Een enkeling
Die waar ik echt uuuuuuuren aan heb gewerkt
Die blijven
Wat overblijft is 1 slanke map met herinneringen

De doos met readers, werkstukken en beoordelingsformulieren
Durf ik nog niet aan te raken
Ik wil nog niet lezen
Hoe goed ik was
In datgene wat ik nu de deur uit doe


Dus verzet ik mijn gedachten
Lees wat blogjes
Geniet van mijn nieuw uitzicht
In mijn donker, maar gezellig huisje
(de raampjes zijn zo klein)
Samen met mijn katten


Eet wat druiven
en 
Oefen mijn haak-techniek
Wat is dat verslavend!
Als je eenmaal weet hoe het moet


En wens ik jullie
Een heel fijn weekend!

11 opmerkingen:

  1. Knap joh! Ik kan ook heel moeilijk afstand doen van spulletjes. Mijn studieboeken bewaar ik al zo'n 10 jaar. Ik denk dat ze nu wel wat gedateerd zijn :)
    Wat ligt je kat heerlijk in het open raam. Zo'n mandje moet erg comfortabel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik me niet goed in mijn vel voel, kan opruimen en poetsen me wel eens helpen om ook in mijn hoofd wat meer orde te scheppen. Jij hebt dat blijkbaar ook ;).
    Loslaten is moeilijk hé, zeker als je er niet zelf hebt voor gekozen en je het eigenlijk liever niet wil.
    Maar ik hoop dat er andere dromen voor in de plaats komen waardoor er een moment komt dat je naar die herinneringen die je nu niet durft bekijken zonder al te veel pijn en met gepaste trots kan terugkijken.
    Ook een prettig weekend gewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken het gevoel, maar soms is het nadien toch een opluchting dat je je van die dingen hebt kunnen ontdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp dat het behoorlijk pijnlijk is. Veel sterkte en op naar de volgende stap. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper hoor An! Boeken wegdoen vind ik zó lastig, laat staan studieboeken die eigenlijk wel mooi waren enzo. Fijn dat je er wel van het resultaat kunt genieten.
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo herkenbaar. Heb mijn studies (die waar ik al van droomde toen ik nog in het lager zat) noodgedwongen moeten opgeven. Heb wel nog iets anders gestudeerd dat ik kon spreiden. Maar het was toch niet hetzelfde.
    Maar ik begrijp hoe pijnlijk het is om je boeken en werken te moeten wegdoen.
    Veel moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Afscheid nemen staat vaak ook voor een nieuw begin. Inderdaad, je zei het zelf al, opruimen biedt ook ruimte in je hoofd. Dus OP naar de toekomst!
    Maar wel veel sterkte met deze afsluiter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig! Out with the old, in with the new. Lekker als je hoofd mee opruimt! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O dit lijkt me inderdaad heel moeilijk, maar opruimen kan heel therapeutisch zijn! Geniet maar van je opgeruimde plekkie.

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo An,
    ik heb de sunshine Award voor je, zie mijn blog.
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat. Dank je wel!
Ik zal hier soms ook terug reageren.
Natuurlijk mag je me ook altijd mailen op handigean(@)hotmail(.)nl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...